W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną od 26 października 2020 r. do odwołania zajęcia na Wydziale Teologicznym UO odbywają się zdalnie za pomocą platformy Microsoft Teams.

Przydatne informacje

Poniżej zamieszczamy kilka przydatnych informacji dotyczących zdalnego nauczania:

  • aplikację MS Teams należy pobrać ze strony producenta (kliknij tutaj)
  • można korzystać z MS Teams w przeglądarce internetowej (najlepiej Microsoft Edge) bez konieczności instalacji oprogramowania
  • zajęcia odbywają się zgodnie z planem dostępnym na stronie WT UO (kliknij tutaj)
  • instrukcja logowania do aplikacji MS Teams dla studentów (kliknij tutaj)
  • instrukcja logowania do aplikacji MS Teams dla wykładowców (kliknij tutaj)
  • instrukcja tworzenia zajęć w MS Teams dla wykładowców (kliknij tutaj)
  • pozostałe instrukcje do aplikacji MS Teams (kliknij tutaj)
Dobre praktyki

Zwracamy również uwagę na pewne dobre praktyki związane z użytkowaniem aplikacji MS Teams przez studentów:

  • gdy dołączamy do spotkania online, należy wyłączyć kamerę oraz mikrofon;
    • włączona kamera powoduje dodatkowe obciążenie łącza, co przekłada się na jakość transmisji;
    • wyłączamy mikrofon, aby dźwięki z naszego otoczenia nie zakłócały wykładu prowadzącemu;
  • pytanie w trakcie wykładu zadajemy wyłącznie, pisząc poprzez czat lub poprzez „podniesienie ręki”;
    • zadawanie pytań przez mikrofon zakłóca bowiem prowadzącemu wykład;
    • wzmiankowanie spowoduje, że pytanie nie pozostanie niezauważone;
  • aby w pełni korzystać z funkcji dostępnych w MS Teams (wideo, audio), musimy posiadać sprzęt wyposażony w kamerę i mikrofon; bez kamery i mikrofonu korzystanie z MS Teams także jest możliwe – w roli słuchacza, względnie jako interakcja poprzez czat;
  • nagrywanie spotkania (jeżeli jest to konieczne) inicjuje tylko jedna osoba – wykładowca lub użytkownik wskazany przez wykładowcę.