Cele studiów

Studia podyplomowe

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna

Edycja archiwalna! Obecnie brak kierunku w ofercie

Podyplomowe Studia Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej ukierunkowane są na:
1. Zdobycie i pogłębienie niezbędnej wiedzy dotyczącej problematyki wsparcia i pomocy dzieci, młodzieży, rodziców i rodziny z zakresu: pedagogiki, psychologii, etyki i prawa,
2. Rozumienie szczególnej roli osoby wspierającej i pomagającej dzieciom, młodzieży, rodzicom i rodzinie w rozwiązywaniu trudnych sytuacji opiekuńczo-wychowawczych.
3. Nabycia wiedzy i umiejętności udzielaniu i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i ośrodkach opiekuńczo-wychowawczych.
4. Podnoszenie umiejętności i kompetencji konstruktywnego budowania współpracy z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i rodziną.
5. Rozwijanie i udoskonalanie praktycznych umiejętności opiekuńczo-wychowawczych, profilaktycznych, pomocowych i terapeutycznych.
6. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności pracy z jednostką i grupą metodami aktywizującymi.
7. Rozwijanie umiejętności wspierania rodziców w działaniach wychowawczych oraz pomoc w rozwiązywaniu trudnych problemów opiekuńczo-wychowawczych.

Sylwetka absolwenta:
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie przedszkoli, szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych. W trakcie studiów słuchacze zdobywają wiedzę i nabywają umiejętności potrzebne do realizowania działań związanych z organizowaniem na terenie przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej (na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach).
Studia przygotowują słuchaczy do rozumienia i wstępnego diagnozowania problemów dzieci, młodzieży i osób dorosłych, stymulowania ich rozwoju, a także pełnienia roli koordynatora w zakresie udzielania specjalistycznej pomocy i wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dzieciom, rodzicom i nauczycielom, w tym:psychopedagogicznej ucznia ze specjalnymi potrzebami psychologicznymi,
b) zdobycie podstawowych umiejętności praktycznych w zakresie udzielania pomocy psychopedagogicznej
a) przekazanie słuchaczom podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej diagnozy w przedszkolu, szkole i  innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

Udostępnij post